השוואת מדפסת דיו HP אל מול מדפסת דיו Brother

מדפסות HP ומדפסות Brother תמיד התחרו על קהל הצרכנים. לשתי החברות ישנן עשרות סוגי מדפסות שונים וכל אחת מן החברות מדורגת במיקום גבוה מבחינת שביעות רצון הלקוחות. נשאלת השאלה מהי המדפסת האולטימטיבית עבורכם – מדפסת דיו HP או מדפסת דיו Brother? 

מדפסת הזרקת דיו – יתרונות וחסרונות

לפני שנכיר כל אחת מהחברות, בואו נבדוק האם מדפסת הזרקת דיו היא מה שאתם מחפשים:

מדפסת הזרקת דיו – יתרונות:

  • מדפסת הזרקת דיו מצוינת עבור הדפסת תמונות ברזולוציה גבוהה ומסמכים מבוססי גרפיקה. בכל הנוגע לצביעת התמונה, מדפסת הזרקת דיו תעשה עבודה טובה יותר לעומת מדפסות לייזר. 
  • המחיר של מדפסות דיו זול יותר ממדפסות לייזר. כמו כן, ראשי הדיו המשמשים מדפסת דיו, זולים יותר משמעותית מאשר טונר של מדפסת לייזר. 
  • מחסניות הדיו המשמשות את מדפסת הדיו, ניתנות לשימוש חוזר. דבר שיכול לחסוך לנו לא מעט כסף ובנוסף להפחית את כמות הפסולת שאנחנו מייצרים. 
  • ניתן לומר כמעט באופן גורף, שמדפסת דיו היא קלה יותר, קטנה יותר ופשוטה יותר לתפעול ממדפסת לייזר.

מדפסת הזרקת דיו – חסרונות:

  • מחסנית דיו במדפסת הזרקת דיו, דורשת ניקוי באופן קבוע. רוב המדפסות כיום מבצעות את הניקוי באופן עצמאי ואוטומטי, אך תהליך הניקוי עלול לבזבז הרבה דיו. 
  • לעומת מדפסות לייזר, קצב העבודה של מדפסת הזרקת דיו הוא איטי יותר. 
  • מדפסות הזרקת דיו המיועדות לשימוש ביתי יכולות להכיל כ-100 דפים, דבר שעלול להוות בעיה למי שרוצה להדפיס כמות גדולה של מסמכים.

כעת, לאחר שסקרנו את היתרונות והחסרונות של מדפסת הזרקת דיו, בואו נלמד קצת על שתי החברות המובילות בתחום:

BROTHER

מצד אחד, חברת Brother, חברה יפנית שבסיסה נמצא בנגויה אשר ביפן. "ברדר" התחילה את דרכה ב- 1908, כששמה הרשמי היה "Yasui Sewing Machine Co". ב-1955 החברה שינתה את שמה והשלוחה הראשונה שלה מעבר לים קמה בארה"ב. "ברדר" מייצרים מחשבים, מדפסות, מכשירי פקס, מכונות תפירה ביתיות ותעשיות ועוד רשימה ארוכה של מוצרים. החברה מוקמה בראש הטבלה של PC Magazine"" (מגזין טכנולוגי מפורסם) ונחשבת לאחת מיצרניות המדפסות המומלצות ביותר.

HP

מהצד השני, חברת HP (היולט פקארד), חברה אמריקאית רב-לאומית שבסיסה נמצא ב"פאלו אלטו" שבקליפורניה. בשנת 1939 ויליאם היולט ודייב פארד יסדו את החברה, והיא התחילה את דרכה בייצור מכשירים שונים של בדיקה ומדידה. חברת HP זוכה עד היום להערכה והכרה עולמית בזכות שלל מוצרים מגוונים אותה המציאה, בניהם: המחשבון האלקטרוני המדעי, מחשבון קטן הניתן לתכנות, ועוד רבים. בשנת 1984, HP הציגה לעולם מדפסות לייזר ומדפסות הזרקת דיו שולחניות ובהמשך השנים, HP פיתחה מוצרים המשלבים בתוכם כמה שימושים כמו מדפסת/ סורק/ מכונת צילום/ פקס המשולבים יחד במכשיר אחת. חברת HP היא חברה בעלת שם עולמי ויש לה מוניטין של איכות ללא פשרות ואמינות.

מה כדאי לבדוק כאשר אנו בוחרים מדפסת?

בעת רכישת מדפסת, בין אם זו מדפסת דיו "ברדר" ובין אם זו מדפסת דיו HP, כדאי לבחון כמה פרמטרים חשובים:

מהירות הדפסה – מהירות ההדפסה של כל מדפסת נמדדת לפי הכמות של הדפים אותה היא יכולה להדפיס בדקה אחת. גם במדפסות דיו HP וגם במדפסות דיו ברדר, כמות הדפים שתוכלו להדפיס בדקה היא בין 20 ל-30 דפים. שימו לב שנתון זה עלול להשתנות בין הדגמים השונים.

גודל – חשוב מאוד להתאים בין גודל המדפסת שלכם לחלל העבודה. אם חלל העבודה קטן, המדפסת תתפוס לכם הרבה מקום והיא עלולה להקשות על עבודתכם. 

רעש – אם אתם משתמשים במדפסת לעיתים קרובות ואם אתם נדרשים להדפיס כמות גדולה מאוד של מסמכים, ההמלצה שלנו היא לקנות מדפסת שקטה. מדפסת שקטה תאפשר לכם להתרכז בעבודתכם בלי הסחות דעת. מומלץ לקנות מדפסת שלא עוברת את ה-45 דציבל.

איכות ההדפסה – אם השימוש שלכם במדפסת דיו דורש מכם הדפסת תמונות צבעוניות ברזולוציה גבוהה, כדאי שתבדקו את יחידת ה- DPI (Dots per inch). רזולוציית ההדפסה הממוצעת היא 600 DPI והיא מתאימה להדפסה משרדית וביתית במקרים בהם העמודים מלאים במלל כמו, למשל, במסמכים רשמיים ובפרוטוקולים. אם אתם נדרשים להפיק תמונות באיכות גבוהה, מומלץ מאוד לקנות מדפסת הזרקת דיו בעלת רזולוציה של לפחות 2,400 DPI.

נוחה לשימוש – בסופו של דבר, מדפסות משוכללת ובעלות אלפי אפשרויות הדפסה, לא יהיו שוות הרבה אם לא נדע להפעיל אותן, ההמלצה שלנו היא לקנות מדפסת נוחה לתפעול ולבדוק לפני הקנייה, או ישר אחריה, שאתם מבינים כיצד לבצע בה פעולות הכרחיות כמו למשל, החלפת דיו, החלפת דפים וכמובן איך להדפיס.

Bother או HP? זאת השאלה!

אחרי שלמדנו כיצד בוחרים מדפסת, נדבר כעת על ההבדלים השונים בין מדפסות דיו Brother לבין מדפסות דיו HP.

פרטיים טכניים – הפרטים הטכניים של כל מדפסת משתנים מדגם לדגם ואת המפרט הטכני המלא תוכלו לראות באתרי החברות השונים או באתרים של חברות המשווקות את המדפסות מסוגים אלו. מה שבכל זאת נוכל לספר לכם, גם על מדפסת דיו HP וגם על מדפסת דיו Brother, הוא ששתיהן בעלות רזולוציות גבוהות מאוד ובשתי החברות תוכלו למצוא דגמים שיתאימו גם להדפסת תמונות איכותיות, וגם להדפסת מסמכים רבי מלל. גם ל-HP וגם לברדר, ישנם דגמים המשלבים בתוכם מדפסת, מוכנת צילום, סורק ולרוב גם פקס. כמעט בכל הדגמים של שתי החברות ישנו כרטיס רשת אלחוטי מובנה, מערכות מתקדמות המאפשרות מהירויות הדפסה גבוהות במיוחד, אפליקציות המאפשרות הדפסה ממכשירים ניידים וזיכרון פנימי המגיע בגדלים שונים.

שירות ואמינות – גם חברת HP וגם חברת Brother הן חברות שיצרו לעצמן שם בזכות שירותם האישי והאמינות הגבוהה שלהם כחברה, אך ישנו הבדל משמעותי אחד בין החברות.
חברת HP מעניקה ללקוחותיה 3 שנות אחריות על סדרת דגמי המדפסות הפופולריות של החברה. לעומת זאת, חברת ברדר מציעה ללקוחותיה שירות מיוחד המאפשר ללקוח ביקור של טכנאי מוסמך בביתו, במקרים בהם צריך לתקן בעיות רלוונטיות. על השירות הזה של החברה, ברדר מבקשת תשלום נוסף.

הדיו – הבדל נוסף, שעלול להיות משמעותי לחלק מכם, הוא ההבדל בין דיו למדפסת Brother לבין דיו למדפסת HP.
העלות של דיו למדפסות HP, לרוב תהיה יקרה יותר מהעלות של דיו למדפסות ברדר. לפעמים המדפסות של HP נקנות ללא ראשי דיו ויש מקרים בהם המדפסות מתקבלות עם ראש דיו מוקטן לניסיון.
למרות שנתון זה יוצר יתרון בולט לחברת Brother, חשוב לשים לב לעניין צריכת הדיו של כל אחת מהמדפסות. צריכת הדיו במדפסות של חברת HP יותר חסכונית לעומת צריכת הדיו של המדפסות של חברת Brother, לכן בטווח הרחוק, העלות הכללית של המדפסת עלולה לגדול. עוד פרט מעניין שעלול להשפיע על הבחירה שלכם הוא העובדה שכנגמר הדיו במדפסות הזרקת דיו HP, אנו מתבקשים להחליף את כל ראש הדיו. לעומת זאת במדפסות דיו Brother, ניתנת לנו האפשרות להחליף רק את הצבע. כך אנו יכולים לחסוך בקניית הדיו ואין צורך להחליף את ראש הדיו בשלמותו, מוצר הכולל בתוכו אלקטרוניקה יקרה.


לסיכום, ניתן לומר שלשני סוגי המדפסות, גם למדפסות דיו  Brother וגם למדפסות דיו HP, יש את החסרונות והיתרונות שלהן. שתי החברות הן אמינות מאוד ושני סוגי המדפסות יוכלו לשמש אתכם להדפסה איכותית חסרת פשרות. 

חברת ראש דיו מציעה דיו למדפסות מכל הסוגים ומגיעה עם ידע רחב וניסיון של יותר מ-15 שנה בתחום. ניתן לפנות לחברה לקבלת מידע נוסף וטיפים נוספים לגבי התאמת הדיו הטוב ביותר למדפסות שלכם.

 

 

 

 

השאירו פרטים

ונחזור אליכם מיידית



    השאירו פרטים

    ונחזור אליכם מיידית



      התקשרו עכשיו 1700-50-70-55