מדפיסים דפי צביעה? ככה תחסכו בדיו

האם גם לכם קרה שרציתם להדפיס דף צביעה לילד שלכם והדיו בדיוק נגמר?
אם כן, אתם לא לבד. לקוחות רבים, במיוחד אלה שמדפיסים בכמויות גדולות, שואלים אותנו כיצד ניתן לחסוך בדיו, ואיך אפשר להדפיס כמות גדולה של דפי צביעה מבלי שהדיו יגמר במהירות? כל התשובות לשאלות אלה ולעוד שאלות נוספות, במאמר שלפניכם.

להתאמת דיו מתאים לפי מותג המדפסת שלכם בקרו כאן:

  1. דיו למדפסת HP
  2. דיו למדפסת Brother
  3. חפשו בדף הבית שלנו וגלו גם טונר למדפסת לפי מותג

 

סוגים שונים של דיו למדפסות

ניתן לחלק את הדיו למדפסות לשלושה סוגים עיקריים:

דיו נוזלי – במדפסות הזרקת דיו אנו משתמשים בדיו הנוזלי. בגב המדפסת ישנם מכלים קטנים אשר בתוכם נמצא הדיו הנוזלי ובזמן תהליך ההדפסה, קיימים מחטים אשר מזריקות את הדיו על גבי הנייר.

אבקה – במדפסות לייזר, במקום ראשי דיו יש לנו את הטונר. הטונר הוא אבקה צבעונית המומסת ונצמדת אל הדף בתהליך ההדפסה. הדף אותו אנו מדפיסים עובר בין שני גלילים, ובעזרת לייזר ובאמצעות חום, האבקה יודעת היכן להידבק ואנו מקבלים את המסמך המבוקש.

דיו מוצק – דיו זה עשוי מגוש דמוי שעווה צבעוני, אשר מופק בדרך כלל משמנים צמחיים. בתהליך ההדפסה, החומר נמס ונדבק לנייר. 

מחיר הדפסה לפי מספר עמודים

עכשיו אחרי שהכרנו את הסוגים השונים של דיו למדפסות, ננסה להבין כיצד אנו יכולים להיות בבקרה על השימוש במדפסת.
כל מחסנית דיו יכולה לספק כמות מסוימת של דיו, וכתוצאה מכך – כמות מסוימת של דפים להדפסה. זוהי למעשה הדרך הטובה ביותר לדעת האם המדפסת שלכם חסכונית או לא. על מחסנית הדיו תוכלו בדרך כלל למצוא את הוראות היצרן ושם לראות כמה דפים המחסנית  תייצר עבורכם. כמובן שהמספר עשוי להשתנות לפי סוג המסמכים שלכם: מסמכים רבי מלל, דפי צביעה, תמונות באיכות גבוהה, אך המספר אותו מציין היצרן מעניק לנו דרך יעילה לקבל הערכה יחסית טובה וחישוב גס.

החלפת מחסנית דיו

ישנן מדפסות המאפשרות לנו להחליף מחסנית דיו אחת בכל פעם. כשהמחסנית אוזלת, אנו מחליפים רק אותה והמדפסת ממשיכה לעבוד כרגיל. אבל, יש מדפסות מסוימות שברגע שמחסנית דיו אחת בהן נגמרת, יש צורך להחליף גם את שאר המחסניות.
שיקול זה הוא שיקול כלכלי גדול ולכן אתם מוכרחים לקחת זאת בחשבון. בקנייה הבאה שלכם שימו לב שאתם קונים מדפסת המאפשרת החלפה של ראש דיו אחד בלבד, כך תוכלו לחסוך לעצמכם כסף וזמן.

טיפים לחיסכון דיו במדפסת

  1. רכישת דיו חלופי או ממוחזר
    דיו מקורי הוא דיו שיוצר על ידי אותה החברה שיצרה את המדפסת. דיו זה לרוב יהיה איכותי ואמין, אבל כנראה שיקר יותר מדיו חלופי. ישנן חברות רבות המשווקות דיו חלופי או תואם וכתוצאה מכך הצליחו להוזיל משמעותית את מחיר הדיו. בנוסף, כיום ישנה אפשרות למחזר את מחסניות הדיו ולמלא בהן דיו חדש. אם בחרתם לחסוך דיו בדרך זו, שימו לב שהדיו אכן תואם את המדפסת שלכם ושהמחסניות הממוחזרות מלאות עד לסופן. בדיו למדפסת Brother, למשל, ניתן למלא את הדיו במחסנית הישנה ובכך לחסוך בהוצאות.
  2. הגדרות המדפסת
    רובנו המוחלט לא מתעסק עם הגדרות המדפסת ומשתמש בהגדרות ברירת המחדל. למדפסות יש פונקציות שונות ומגוונות שיכולות לחסוך לכם הרבה כסף בשימוש היום יומי.
    מה שעליכם לעשות, זה לדאוג שההגדרות יתאימו לצרכים שלכם. חפשו בהגדרות המדפסת את הלחצן "הגדרות הדפסה" ושם תראו כיצד לשנות את ההגדרות ולבחור בכאלו שיהיו חסכוניות יותר. ביכולתכם לשנות את איכות ההדפסה, גודל ההדפסה וכמובן הצבע. בהדפסת דפי צביעה למשל, שמורכבים כולם מקווים שחורים, ניתן לשנות את הצבע השחור לגוון אפרפר יותר ובכך להדפיס כמות גדולה יותר לאורך זמן.
  3. קניית מדפסת לייזר
    כשאתם קונים מדפסת הזרקת דיו אתם אולי חוסכים בהוצאה הראשונית, אבל בדרך כלל קנייה של מדפסת זולה יותר תהיה פחות חסכונית מבחינת צריכת הדיו. בטווח הארוך, קניית מדפסת לייזר תהיה חסכונית יותר בגלל השימוש שלה בטונר, אשר מחזיק לאורך זמן. למטרת הדפסת דפי צביעה, מדפסת לייזר תעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר.
  4. עד טיפת הדיו האחרונה
    ברוב המדפסות, אתם תקבלו התראה לפני שהדיו עומד להיגמר, אבל לרוב התראה זו מתקבלת כאשר עדיין ישנו דיו במדפסת. כל עוד איכות ההדפסה שלכם טובה, אין לכם סיבה להחליף את המחסנית. עוד טיפ שיעזור לכם לחסוך בצריכת הדיו הוא החלפת הגופן שלכם לדק יותר. פעולה זו יכולה לאפשר חיסכון דיו של עד כ-20%.
  5. לפני שאתם מדפיסים
    אם סיימתם להקליד או לסדר את המסמך אותו אתם רוצים להדפיס, חכו לפני שאתם ממהרים ללחוץ על "הדפס". הרבה אנשים מגלים טעויות בטקסט או שגיאות כתיב לאחר ההדפסה, ובעקבות כך צריכים לחזור על ההדפסה שוב. אם יש לכם את האפשרות לחסוך בדפים, עשו זאת. השתמשו באופציה "הצג לפני הדפסה" כדי לבדוק את עצמכם, ורק כאשר אתם בטוחים במסמך – הדפיסו אותו.

חיסכון מקסימלי

גם אם אתם משתמשים בטונר למדפסת וגם אם אתם משתמשים בדיו למדפסת, אם תיקחו את הטיפים האלה לתשומת לבכם, אנו בטוחים שבטווח הארוך תחסכו לעצמכם הרבה כסף. בעזרת העצות הללו תוכלו להדפיס כמויות גדולות של דפי צביעה תוך כדי שימוש בראש דיו או טונר אחד, ללא צורך בהחלפה מרובה.


לקבלת מידע נוסף על סוגי הדיו השונים והתאמת הדיו הטוב ביותר למדפסת שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנו בטוחים שנוכל לעזור לכם ולספק תשובה לכל שאלה.

 

השאירו פרטים

ונחזור אליכם מיידית



    השאירו פרטים

    ונחזור אליכם מיידית



      התקשרו עכשיו 1700-50-70-55