קצת על ההבדל בין טונר למדפסת לדיו למדפסת 

מדפסות הן חלק בלתי נפרד מכל משרד, בית או מקום ציבורי, וסביר להניח שגם לכם כנראה יש (לפחות) אחת. ישנן מדפסות המגיעות עם טונר, בעוד שמדפסות אחרות מגיעות עם דיו. יש הבדל עצום בין שניהם, ולכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלו. במאמר זה ננסה לענות על השאלה מה עדיף, טונר למדפסות או דיו למדפסות?

ההבדל בין דיו לטונר

ההבדל העיקרי בין דיו לטונר הוא בסוג החומר המשמש להדפסה. מחסניות דיו מכילות דיו נוזלי ומשמשות במדפסות הזרקת דיו, ואילו מחסניות טונר מכילות טונר, או אבקה, ומיועדת למדפסות לייזר.

דיו למדפסת 

דיו למדפסת יכול להיות מבוסס פיגמנט או מבוסס צבע, תלוי בסוג המחסנית שאתם קונים. רוב מדפסות הזרקת הדיו הפופולריות פועלות באמצעות דיו מבוסס צבע. זהו דיו הנחשב לחסכוני יותר לעומת הדיו שמבוסס על פיגמנטים. בנוסף,  הוא בעל יכולת גבוהה יותר בכל הנוגע להפקת צבעים עזים ונאמנים למקור בתמונות והדפסים.

 

החיסרון הגדול של דיו על בסיס צבע הוא שהוא אינו עמיד במים ולכן נוטה להכתים. הוא גם לא עמיד במיוחד באופן כללי וצפוי לדהות אחרי 25 שנה. עם דיו מבוסס פיגמנט, הגימור הוא הרבה יותר חד, והוא גם מתייבש הרבה יותר מהר מדיו על בסיס צבע. מעצבים גרפיים וצלמים מקצועיים מעריכים יותר דיו מבוסס פיגמנט מאשר דיו מבוסס צבע בשל יכולתו להדפיס תמונות וטקסטים בצורה איכותית יותר. הוא גם עמיד בפני מים וקרני UV 0 – חוזקות שמאפשרות לו להחזיק מעמד הרבה יותר זמן. דיו מבוסס פיגמנטים מסוגל להחזיק מעמד עד 200 שנה. מדהים, נכון?

טונר למדפסת 

טונר למדפסת הוא אבקה שאינה מכתימה כמו מחסנית דיו, אבל אתם חייבים לטפל בה כמו שצריך אם אתם רוצים להימנע מבלגן מיותר. בשוק כיום קיימות מדפסות לייזר מונוכרום המצוידות רק בטונר שחור, שניתן להטעין במחסניות טונר שחורות בלבד. בנוסף, ישנן מדפסות לייזר צבעוניות שמשתמשות בארבעה צבעי טונר להדפסה – בצבעי שחור, אדום, כחול וצהוב. בשלב ההדפסה צבעי הטונר מתערבבים יחד בפרופורציות שונות כדי לייצר את כל הצבעים הנדרשים.

 

חלק חשוב נוסף במדפסת הלייזר שלכם שכדאי לכם להכיר הוא התוף הפוטואלקטרי. ללא החלק הזה של המדפסת, לא תוכלו להדפיס דבר. התוף מתיך את אבקת הטונר מהמחסנית אל הנייר במהלך ההדפסה. התוף יכול להימכר בנפרד כיחידה או להיות מובנה במחסנית הטונר, בהתאם לאופן שבו מדפסת הלייזר שלכם בנויה.

 

מחסניות הטונר המגיעות עם תוף מובנה הן בדרך כלל יקרות יותר מאלו שנמכרות שבלעדיו. עם זאת, הן מעניקות לכם נוחות כך שלעולם לא תצטרכו לדאוג להחלפת יחידת התוף במדפסת שלכם. אתם למעשה כבר עושים את זה בכל פעם שאתם קונים מחסנית טונר חדשה.

 

אם אתם קונים את יחידת התוף בנפרד, תצטרכו להחליף אותה כל שלוש-ארבע מחסניות טונר.

יתרונות וחסרונות של דיו למדפסות וטונר למדפסות

דיו

יתרונות

  1. ניתן להשיג מדפסת הזרקת דיו איכותית בסכום קטן משמעותית ממדפסת לייזר. אנשים שמדפיסים לעיתים רחוקות יגלו שמדפסות דיו המצוידות במחסניות גנריות הן הבחירה הטובה ביותר עבורם מנקודת מבט כלכלית. בעלי עסקים, לעומת זאת, עשויים לגלות שמחיר מחסניות הדיו הנמוך יחסית יחד עם מחיר מדפסת הדיו הנמוך מקוזזים עם התדירות הגבוהה יותר שבה צריך להחליף מחסניות דיו.
  2. מחסניות דיו מכתימות בתדירות נמוכה יותר. למרות שלא הייתם מצפים לזה, מחסנית דיו צבעונית יכולה למעשה לייצר תמונה המתייבשת מהר יותר ממהירות ההתייבשות שמצליחות לייצר מחסניות טונר. טונר צריך יותר זמן להתקרר לפני שניתן לגעת בו מכיוון שהוא למעשה תרכובת פלסטיק בחום גבוה.
  3. מחסניות דיו קלות להחלפה. יתרון זה פונה במידה רבה לאנשים שמתחזקים בעצמם את המדפסת שלהם.

חסרונות

  1. מחסניות דיו נגמרות מהר יותר. מכיוון שמחסניות דיו הן בדרך כלל די קטנות, יש צורך לרכוש דיו לעיתים קרובות. 
  2. מחסניות דיו נוטות להיסתם מדי פעם, אבל זה קורה בדרך כלל רק אם לא נעשה שימוש במדפסת לפרק זמן ארוך.

טונר

יתרונות

  1. טונר למדפסת פירושו חווית הדפסה מהירה יותר. מדפסות לייזר ידועות בכך שהן מנצחות בקלות מאוד את קרובות המשפחה שלהן, מדפסות הדיו. הדיוק המהיר של מדפסת לייזר אומר שבניגוד למחסניות של מדפסת דיו, מחסניות טונר יכולות לייצר תמונה מדויקת בצורה מאוד פשוטה על ידי "צריבה" שלה על תוף בתוך המדפסת, גלגול פיסת נייר על פניו ושימוש בחום. מחסניות דיו גנריות, לעומת זאת, חייבות להתיז דיו בזהירות רבה תוך שימוש במספר יישומים כדי שהדיו הנוזלי לא ידמם או יעוות את הנייר.
  2. טונר מייצר תמונה חדה יותר. כפי שצוין לעיל, השימוש בלייזר מציע רמת דיוק ללא תחרות, כלומר תמונות שמודפסות בלייזר נראות בדרך כלל ברורות ומוגדרות יותר. עם זאת, מדפסת הזרקת דיו באיכות גבוהה המסוגלת להדפיס תמונות ממצלמה עם מחסניות דיו תואמות מצליחה לעתים קרובות להגיע למקום השני הקרוב מאוד.
  3. מחסניות טונר מחזיקות מעמד זמן רב יותר. למרות שנראה כי מחסניות טונר הן יקרות מאוד בהשוואה למחסניות דיו בסיטונאות, הן מסוגלות להוציא נפח גדול יותר של דפים; מדפסות לייזר משתמשות בטונר בצורה יעילה יותר מאשר מדפסות הזרקת דיו משתמשות בדיו.

חסרונות

  1. מחסניות טונר יכולות להיות יקרות להחלפה. עם זאת, אתם יכולים לחסוך כסף אם אתם קונים מחסניות טונר ממוחזרות.
  2. מדפסות לייזר תופסות יותר מקום ועולות יותר ממדפסות דיו. אף על פי כן, אתם יכולים לקנות מדפסת משומשת ולחסוך הרבה מאוד כסף בהשוואה לרכישת מדפסת לייזר חדשה.

לסיום

במאמר הזה בחנו את ההבדל בין דיו למדפסת וטונר למדפסת, וכן את היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי חומרי ההדפסה האלה.

 

איזה מהם הוא טוב יותר עבורכם? התשובה לשאלה הזו תלויה בסוג המדפסת שיש לכם – מדפסת דיו תדרוש מחסנית דיו, ואילו מדפסת לייזר תדרוש מחסנית טונר. אם עדיין לא רכשתם מדפסת ואתם מתלבטים איזו מתאימה ביותר לצרכים שלכם, שאלו את עצמכם כמה שאלות שיאפשרו לכם להבין מה אתם באמת צריכים ממנה, כמו: האם אתם עובדים במשרד גדול, או שאתם בסך הכל מדפיסים פה ושם מסמכים בסדר גודל קטן עד בינוני בבית? עד כמה חשובה לכם האיכות של ההדפסה? האם קריטי לכם שהמדפסת תדפיס במהירות גבוהה במיוחד?

 

בנוסף למענה על השאלות האלה, קראו שוב את היתרונות והחסרונות של דיו למדפסות וטונר למדפסות כדי לקבל את ההחלטה המושכלת והנכונה לכם.

 

אם יש לכם שאלות נוספות לגבי מחסניות דיו או מחסניות טונר, או שאתם זקוקים לעזרה במציאת מחסניות למדפסת שלכם, אל תהססו ליצור איתנו קשר. אנשי המקצוע המיומניים שלנו ישמחו לעזור לכם להוציא מהמדפסת שלכם את ההדפסה האיכותית ביותר שיש.

השאירו פרטים

ונחזור אליכם מיידית



    השאירו פרטים

    ונחזור אליכם מיידית



      התקשרו עכשיו 1700-50-70-55